De meteorologische zomer is ten einde maar niet getreurd… Want ook in de herfst kun je volop genieten, volgens deze bijzondere advertentie uit de Telegraaf van 10 oktober 1956.
‘Voor een lichte of matige roker, voor wie het roken een werkelijk genot betekent, geldt voorhands niet, dat hij of zij het roken nu geheel moet afschaffen…. En aangezien voor vele mensen het roken tot een van de geneugten van het dagelijkse leven behoort, in een tijd, die overigens vaak weinig reden tot plezier geeft, geloven we niet, dat het juist is een weinig schuldig genoegen als het weinig of met mate roken ook nog te doen verdwijnen.’

In 2003 werden in Nederland gezondheidswaarschuwingen op tabaksproducten ingevoerd.
Rodrigo de Jerez, de eerste roker van Europa
Anti-rookfascisme – Hitler was tegenstander van sigaretten
Wil je je Chevrolet aub ergens ànders neerzetten?
Melk doet ook een koning goed
Sigaretjes roken met Santa Claus