Op deze foto, gemaakt tijdens de Tour de France van 1927, is te zien hoe de Belgische wielrenners Maurice Geldhof en Julien Vervaecke samen een sigaretje roken. Landgenoot Gustave Van Slembrouck is zo vriendelijk de sigaretten aan te steken.
Wanneer de foto precies is gemaakt, is niet helemaal duidelijk. Vermoedelijk op de laatste dag van de ronde. Op die dag wordt traditiegetrouw niet meer echt gekoerst. De slotetappe wordt vooral gezien als een feestelijke afsluiting van drie weken koers. Alleen voor de sprint wordt er nog even echt hard gereden. Tegenwoordig drinken de rijders die iets te vieren hebben tijdens de laatste dag van de Tour de France ook vaak een glas champagne.
De wielrenner die tijdens een Tour-etappe een fles wijn leegdronk
Rodrigo de Jerez, de eerste roker van Europa
86 rokende beagles
Mont-Saint-Michel, een bijzonder schiereiland
Wim van Est, de eerste Nederlander in de gele trui