Kees Broekman bezorgde Nederland in 1952 eerste wintermedaille
Op 17 februari 1952 won schaatser Kees Broekman, als allereerste Nederlander, een medaille op de Olympische Winterspelen. De Zuid-Hollander pakte het zilver op de vijf kilometer.…










