/

Voordracht Babiche Keuls bij het Indisch Monument

15 augustus 2013 ‘Het gesproken woord geldt’ Ik ben Babiche Keuls, een meisje van 17 jaar en heb altijd in een veilige omgeving school kunnen volgen. School, voor iedereen in Nederland een normale zaak. Het is zelfs zo normaal dat veel kinderen zeuren over huiswerk dat te veel is, een leraar die te streng is en over te lange dagen

///

Voordracht Diederik van Vleuten bij het Indisch Monument

15 augustus 2013 ‘Het gesproken woord geldt’ In het voorjaar van 2008 droeg mijn vader het Indische familiearchief aan mij over. Een aantal dozen vol brieven, fotoalbums en documenten die het verhaal vertellen van drie opeenvolgende generaties die hun geluk beproefden in het voormalige Nederlands Indië. In een van die dozen trof ik de memoires van mijn oudoom Jan, de

//

Japanse premier Shinzo Abe niet naar Yasukuni-monument

De Japanse premier Shinzo Abe is donderdag niet aanwezig bij een herdenking bij het Yasukuni-monument. Dit monument in de Japanse hoofdstad Tokio is gewijd aan de geesten van soldaten en anderen die het leven lieten in dienst van de keizer van Japan. Ieder jaar worden hier op 15 augustus, de dag dat de Tweede Wereldoorlog officieel ten einde kwam, de